12 Mart 2018 Pazartesi

Türk Hava Kurumu (THK) Anma ve Yardım Pulları

Türk Hava Kurumu (THK)  yardım pulları 1934 yılı mayıs ayında 2714 sayılı yasa çıkarılana kadar postada 20 Ağustos Zafer ve Uçak bayramı haftası ile 29 Ekim Cumhuriyet bayramı haftası zorunlu olarak diğer günler ise isteğe bağlı olarak posta puluna ek olarak gönderilerde kullanılabiliyordu. 2714 sayılı yasa çıkarıldıktan sonra ise maliye bakanlığı tarafından çıkarılan  uçak harç pulları THK pullarının yerini aldı .

Türk Hava Kurumunun yirmibeşinci yılı anısına çıkarılan yardım pulları başarılı olunca THK sonraki yıllarda çeşitli toplantılarını anma amacı ile anma ve yardım amaçlı pullar çıkardı.

1954 yılında ülkemizde düzenlenen FAI-Uluslararası Havacılık (hava sporları) Federasyonu toplantısı sırasında THK bir anma ve yardım pulu çıkardı.

Dönemin pul tüccarlarından Kamer Arıkan posta pulları için yaptığı uygulamaya benzer şekilde bu yardım pulu ve THK tarafından sonraki senelerde çıkarılan yardım pulları serileri içinde zarflar hazırladı. Yardım pulları için hazırlanan zarfların normal ilk gün zarflarına benzer şekilde filateli içinde yer alamayacağı açıktır. Bu tip fiskal pullar ile hazırlanan zarflar ancak belirli tematik koleksiyonlar içinde değerlendirilebilir.

1954 FAI toplantısı anısına hazırlanan Türk Hava Kurumu yardım pullu zarf  toplantının yapıldığı yerde açılan geçici postanenin özel damgası ile toplantının ilk günü damgalanmış.



Aşağıda görülen antetli Türk Hava Kurumu zarfında Türk Hava Kurumu yardım pulu  kullanılmış ve toplantının yapıldığı yerde açılan geçici postanenin özel damgası ile toplantının ikinci günü damgalanmış.



Esenboğa havaalanın açılışından kısa süre sonra, Ankara havalanı damgası ile Amerika Birleşik Devletlerine taahütlü uçak postası ile gönderilen zarfın arka yüzündede Yeşilköy havaalanı transit geçiş damgası bulunuyor.




1957 yılında yapılan THK kongresi için kurum tarafından çıkarılan yardım ve anma pulları ile hazırlanan zarfa  Türk Hava Kurumunun kongre kaşesi uygulanmış.



Aşağıda 1957 yılındaki kongre anısına yapılan ve yardım pulları ile hazırlanarak Türk Hava Kurumunun kongre kaşesi uygulanmış zarf.




1961 yılında yapılan THK kongresi için kurum tarafından çıkarılan yardım ve anma pulları üzerine kurumun kongre kaşesi uygulanmış sadece posta pulu için posta damgası kullanılarak hazırlanan zarf.




Aşağıda 1961 yılındaki kongre anısına yapılan ve 1961 yardım pulları ile hazırlanarak Türk Hava Kurumunun kongre kaşesi uygulanmış zarf.


Aşağıda 1963 yılındaki kongre anısına yapılan ve 1963 yardım pulları ile hazırlanarak Türk Hava Kurumunun kongre kaşesi uygulanmış zarf.